Mózg - to miejsce pracy każdego nauczyciela i bez wątpienia najbardziej fascynująca część  naszego  organizmu. Wypadałoby więc wiedzieć coś na temat tego co lubi, jak się uczy, a więc tworzy nowe połączenia nerwowe.  Na początek to, czego nie lubi –  to nuda. W ciągu kilku pierwszych sekund zajęć mózg decyduje czy warto dalej zajmować się tym co będzie się działo. Dokonuje subiektywnej oceny wg kryteriów, czy to jest:

850""

Przed nami jedno z największych wyzwań tego roku szkolnego - opracowanie nowego statutu.  Zanim przystąpimy do analizy treści statutu proponuję przypomnienie technicznych zasad opracowywania aktów prawa wewnętrznego. Kwestię tę reguluje rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie zasad techniki prawodawczej  (Dz.U. z 2016 r. poz. 283)

width=850""

 

Powracam do cyklicznego zamieszczania co miesiąc kalendarza dyrektora zawierającego najważniejsze obowiązki dyrektora.

width=850"" W związku ze zmianami w podstawie programowej wychowania przedszkolnego dyrektorzy i nauczyciele  muszą zmienić dokumentację związaną z monitorowaniem podstawy programowej. Obowiązek monitorowania wynika  m.in. z zapisów w wymaganiach wobec przedszkoli.

Przed wieloma dyrektorami obowiązek zorganizowania posiedzenia komisji kwalifikacyjnej. Przypomnę kolejne kroki w obowiązkach dyrektora związanych z jej powołaniem i poprowadzeniem obrad a w załączeniu znajdziecie wzory  niezbędnych dokumentów.