Monitorowanie nowej podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

Treści:

  • podstawa programowa – obudowa prawna,
  • różnice między nową a starą podstawą programową
  • zasady konstruktywistycznej teorii uczenia się jako  koncepcja nowej podstawy programowej
  • obowiązki nauczyciela i dyrektora przedszkola związane z realizacją podstawy programowej,
  • pojęcie monitorowania, sposoby monitorowania w aspekcie jakościowym, ilościowym i organizacyjnym,
  • przykładowe narzędzia służące do monitorowania wdrażania podstawy programowej.

 

Cele :

  • poznanie aktów prawnych dotyczących monitorowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego,
  • analiza zapisów podstawy programowej wychowania przedszkolnego,
  • zapoznanie z pojęciem monitorowania, procesem monitorowania realizacji podstawy w różnych jej aspektach.

 

Po szkoleniu uczestnik potrafi:

  • zaplanować monitorowanie ilościowe, jakościowe i organizacyjne realizacji podstawy programowej,
  • wskazać cele ogólne, kształcone umiejętności i zakres wiedzy, którą powinno posiadać dziecko kończące przedszkole, 
  • określić, strukturę podstawy programowej i zadania nauczycieli przedszkola w niej zawarte,
  • wymienić zadania dyrektora i nauczycieli związane z realizacją podstawy programowej.

 

Dyrektor i nauczyciele wyposażeni są we wszystkie narzędzia niezbędne do monitorowania podstawy programowej.

Szczegóły  e-mail:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w sposób gwarantujący realizację nowej  podstawy programowej.

Treści:

 

  • planowanie pracy zgodnie z warunkami i sposobem  realizacji określonymi w nowej podstawy programowej,
  • planowanie pracy z uwzględnieniem czterech obszarów rozwoju
  • tygodniowe rozplanowanie realizacji zajęć z zakresu różnych aktywności w każdej z grup wiekowych,
  • najważniejsze wskazówki metodyczne dotyczące wszystkich rodzajów aktywności z uwzględnieniem wieku dzieci
  • planowanie uwzględniające indywidualizację pracy z dziećmi, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • monitorowanie realizacji podstawy programowej

 

Cele:

  • planowanie pracy z dziećmi uwzględniające warunki i sposoby realizacji nowej podstawy podstawy programowej
  • organizacja procesu uczenia się zgodnie z konstruktywistyczną teorią uczenia się
  • planowanie pracy w sposób umożliwiający monitorowanie realizacji podstawy programowej
  • uwzględnienie w planowaniu różnic w możliwościach psychofizycznych dzieci i zaleceń metodycznych
  • właściwe rozplanowanie realizacji różnych rodzajów aktywności  i czterech obszarów rozwoju sposób gwarantujący realizację podstawy programowej
  • planowanie pracy z zastosowaniem różnorodnych metod i form pracy

 

Po szkoleniu uczestnik potrafi:

  • zaplanować pracę dla każdej grupy wiekowej z uwzględnieniem predyspozycji dzieci i zaleceń metodycznych ( np. wie ile i jakich zajęć ruchowych powinno się odbyć w ciągu dnia i tygodnia w każdej z grup wiekowych)
  • zaplanować pracę zgodnie z warunkami i sposobem  realizacji  nowej podstawy programowej, opracować prawidłowy ramowy rozkład dnia
  • uwzględnić w planie pracy wychowawczo-dydaktycznej pracę indywidualną z dzieckiem i pomoc psychologiczno-pedagogiczną

 

Ponadto po szkoleniu:

  • ma wypracowany tygodniowy rozkład zajęć uwzględniający różne formy aktywności i zalecenia metodyczne,
  • otrzymuje przykładowy plan pracy wychowawczo-dydaktycznej,
  • dysponuje narzędziami do monitorowania podstawy programowej i potrafi je zastosować.

Szczegóły  e-mail:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pomysł na zajęcia czyli o sztuce przygotowywania inspirujących zajęć.

Treści:

  • Uczenie przyjazne mózgowi zgodnie z podstawami neurodydaktyki
  • Czynniki wpływające na efektywność uczenia się
  • Okresy sensytywne w rozwoju dziecka
  • Teoria talentów według Instytutu Gallupa
  • Planowanie efektywnych zajęć z dziećmi

 

Cele:

  • Poznanie zasad uczenia przyjaznych mózgowi
  • Analiza czynników mających wpływ na zapamiętywanie i uczenie się
  • Wyjaśnienie najważniejszych pojęć z zakresu neurodydaktyki
  • Poszukanie odpowiedzi na pytanie: Czego uczyć - czyli w jaki sposób przygotować dziecko do  funkcjonowania w dzisiejszym świecie?

 

Po szkoleniu uczestnik potrafi:

  • Wyjaśnić pojęcie plastyczności mózgu
  • Wymienić czynniki wpływające na lepsze zapamiętywanie 
  • Zorganizować środowisko sprzyjające uczeniu się
  • Zaplanować zajęcia w sposób zapewniający głębokość przetwarzania informacji
  • Wykorzystać okresy sensytywne do kształtowania  umiejętności dziecka
  • Dostrzec różnorodne predyspozycje dzieci zgodnie z teorią talentów Instytutu Gallupa 
  • Wymienić umiejętności niezbędne do odniesienia sukcesu  we współczesnym świecie

Szczegóły  e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Tutoring jako efektywna metoda współpracy z rodzicami

Treści:

  • tutoring czym jest i skąd się wywodzi,
  • tutoring rozwojowy a tutoring akademicki,
  • wykorzystanie tutoringu w pracy z dzieckiem zdolnym i z problemami edukacyjnymi i wychowawczymi,
  • autoocena predyspozycji tutorskich,
  • planowanie procesu tutorskiego. 

 

Cele:

  • poznanie istoty tutoringu - czym różni się od mentoringu i coachingu,
  • poznanie narzędzi coachingowych wykorzystywanych w tutoringu,
  • rozpoznanie własnych predyspozycji do bycia tutorem,
  • zdobycie praktycznych umiejętności w zaplanowaniu spotkań tutoringowych z rodzicami.

 

Po szkoleniu uczestnik potrafi:

  • zaplanować spotkania z rodzicami,
  • udzielać informacji zwrotnej zgodnie z najważniejszymi zasadami komunikacji,
  • zna narzędzia coachingowe, wie kiedy i w jaki sposób je zastosować,
  • posiada warsztat pracy tutora,
  • wie jaka wiedza, umiejętności i predyspozycje są niezbędne do bycia dobrym tutorem.

Szczegóły  e-mail:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


System kontroli zarządczej w przedszkolu

Oferta obejmuje kilka możliwych wariantów:

  1. Opracowanie systemu kontroli zarządczej dla danego przedszkola obejmującego:
    • Regulamin kontroli zarządczej 
    • Plan kontroli zarządczej na dany rok obejmujący zadania, rejestr ryzyka do poszczególnych zadań, ustalenie osób odpowiedzialnych za poszczególne ryzyka, mechanizmy kontroli i przykłady reakcji na ryzyko,
    • Niezbędne procedury i zarządzenia
    • Arkusze kontroli
    • Arkusze samooceny kontroli zarządczej
    • Sprawozdania
  2. Opracowanie systemu kontroli jw. i przeszkolenie zespołu do spraw kontroli zarządczej.
  3. Szkolenie rady pedagogicznej w formie warsztatów i wspólne opracowanie systemu kontroli zarządczej dla przedszkola.

 

Skuteczne sposoby budowania motywacji u dzieci w wieku przedszkolnym

Treści:

  • różnice w motywacji wewnętrznej i zewnętrznej,
  • nowe podejście do motywacji na miarę XXI wieku,
  • nagroda jako czynnik demotywujący,
  • strategie budzenia motywacji wewnętrznej.

Cele:

  • poznanie najczęstszych błędów w motywowaniu popełnianych przez nauczycieli,
  • rozumienie różnic między metodą „kija i marchewki” a motywowaniem godnościowym,
  • poznanie funkcjonowania systemu motywacji w mózgu człowieka,
  • poznanie sposobów wspierania motywacji wewnętrznej,
  • zdobycie umiejętności prawidłowego formułowania pochwały.

 

Po szkoleniu uczestnik potrafi:

  • wspierać motywację wewnętrzną poprzez stosowanie właściwych metod,
  • zastosować adekwatnie do sytuacji, różne rodzaje nagród,
  • sformułować pochwałę motywującą dziecko,
  • zorganizować proces wychowawczo-dydaktyczny w sposób sprzyjający budowaniu wewnętrznej motywacji.

 

Oprócz wymienionych tematów szkoleń istnieje możliwość opracowania szkolenia na zamówiony temat.

Proponuję również pomoc w opracowaniu lub sprawdzeniu dokumentacji przedszkola.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież