850""

Przed nami jedno z największych wyzwań tego roku szkolnego - opracowanie nowego statutu.  Zanim przystąpimy do analizy treści statutu proponuję przypomnienie technicznych zasad opracowywania aktów prawa wewnętrznego. Kwestię tę reguluje rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie zasad techniki prawodawczej  (Dz.U. z 2016 r. poz. 283)

widh=850""

Ukazało się  nareszcie, długo wyczekiwane przez dyrektorów, rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego. Nie wprowadza ono rewolucyjnych zmian, ale w związku ze zmianą form nadzoru (dodanie monitorowania) oraz dopisaniem do zawartości planu nadzoru dyrektora planu obserwacji i zakresu monitorowania, wymusza konieczność zmiany struktury dotychczasowych planów nadzoru pedagogicznego.

width=850"" W związku ze zmianami w podstawie programowej wychowania przedszkolnego dyrektorzy i nauczyciele  muszą zmienić dokumentację związaną z monitorowaniem podstawy programowej. Obowiązek monitorowania wynika  m.in. z zapisów w wymaganiach wobec przedszkoli.

Początek roku to czas podejmowania wielu decyzji dotyczących organizacji pracy. Większość z nich należy do kompetencji Rady Pedagogicznej. Należy zwrócić uwagę podejmując uchwałę, którą z kompetencji wykorzystujemy: stanowiącą, opiniującą czy wnioskującą. Od tego zależy brzmienie uchwały.

Przed dyrektorami najbardziej intensywny czas pracy - przygotowanie nowego roku szkolnego. O czym trzeba pamiętać, jakie dokumenty przygotować, które poddać analizie i modyfikacji? Może odpowiedzi na te pytania znają dyrektorzy w moim komunikacie o zebraniu Rady Pedagogicznej. Ja, osobiście preferuję przygotowanie dokumentacji przedszkolnej przed rozpoczęciem roku, aby w momencie powrotu do przedszkola dzieci, skupić na nich całą uwagę i energię.